Perjalanan Ini

Perjalanan Ini

Koleksi

Sunday, June 7, 2009

Jaulah Semenanjung Mode =)



Bismillahirrahmanirrahim...

Insya-Allah, bermula daripada 7 hingga 18 Jun, diri ini bersama-sama sahabat-sahabat akan merantau dan bermusafir di bumi Semenanjung ini. Inilah laluan yang dirancang:

1) Kelantan
2) Pulau Pinang (Pulau)
3) Pulau Pinang (Seberang) & Kedah
4) Perak
5) Melaka
6) Johor

Sebenarnya, perjalanan bermula pada 5 Jun di Kelantan, tetapi, atas alasan tertentu, diri ini hanya dapat menyertai rombongan pada 7 Jun di kawasan sendiri, Pulau Pinang.

Ya Rabb, jayakanlah perjalanan kami ini...=)

Crew yang merancang (dan melaksana):
Faezuddin (Amir Jaulah), Zayd Umair, Farid Nazmi, Kamal Haziq, Azizi Rosli, Firdaus Pokcik, Hafiz Hakha, Syahir Rajuddin, Naiman Fahimy, Zaid SDAR, Lokman Bahar, Faizul Amer, Hafiz Karim, Anas Bari, Mior.

"Dan janganlah kamu berjalan di muka bumi Ini dengan sombong, Karena Sesungguhnya kamu sekali-kali tidak dapat menembus bumi dan sekali-kali kamu tidak akan sampai setinggi gunung." [Al-Isra', 17 : 32]


"Dialah yang menjadikan bumi untuk kamu yang mudah dijelajahi, maka jelajahilah di segala penjurunya dan makanlah sebahagian dari rezeki-Nya" [Al-Mulk, 67 : 15]

18 comments:

adlan wafi said...

wow, menarik!

wishing u all the best!!!

;)

Aisyah Ismail =) said...

ouh ok..

so jemput la datang
jemput datang
datang

ke Perak

hehe (^_^)"

moga Allah memberkati setiap langkah perjalanan kalian..

PeRaNTaU said...

kpd Adlan..doakan berjaye ye =)

kpd 'Aisyah...kami berlegar2 di sekitar Kuala Kangsar kot...tak sampai rasanya ke rumah 'Aisyah di Sitiawan tu, kan? (macam jauh je) =P

shahkang said...

selamat berjalan

rijal278 said...

isk2 perjalananku terhenti di destinasi pertama sahaja..,(kelantan rumah payid) namun alhamdulillah SANGAT BANYAK yang telah ditempuhi dan dipelajari... nanti insyaAllah akan dipublish di blog...

ICHO2009 perlu ditempuhi dulu...

NaMa SaYa ErNi!!! said...

selamat datang ke Johor!!!
sila la cuba makanan2 sedap di Johor!

itana said...

welcome to penang.
mkn char kuey teow n tgh musim durian nih =)

sonok jln2, jgn lupa mtlmt utama.

PeRaNTaU said...

salam...

@ rijal278...takpe bro, i know what you have learnt...=)

good luck olympiad...may you succeed =)

@ erni...my first proper trip pegi johor ni...=)

PeRaNTaU said...

@ basirah:

penang itu tempat diri ini bertapak selama berbelas-belas tahun...

insya-Allah matlamat mutlak digapai...

~shida~ said...

huhuhu...bestnye..semoga trip ini tak menjadi setakat "jalan2 cari makan" ye lah..=)..hehe
uish, mana kedah?tak nampak pun..isk3

PeRaNTaU said...

kedah ada...

pegi kat kulim, sungai petani..=)

ain SKMH said...

moga tercapai matlamat anda!
"Dan juga (keadaan) bumi ini, (bagaimana) Kami bentangkan dia sebagai hamparan dan Kami letakkan padanya pelbagai jenis tanaman yang indah subur? (Kami adakan semuanya itu) untuk menjadi perhatian dan peringatan (yg menunjukkan jln kebenaran) kepada tiap2 seorg hamba Allah yg mahu kembali kepadaNya(dgn taat dan berbakti)" ~surah Qaf:7-8

all da best! ;>

anish said...

singgah a besut ^^

iman said...

dah sampai johor, tak singgah rumah.. dah dekat sangat dah tu .. :P

~aozora~ said...

bagus2..travel mmg best..byk benda kita boleh dapat..teringin nak wat benda yang sama. bolehla post pengalaman2 menarik kt blog nnt utk dikongsi same2 yer.. =D

PeRaNTaU said...

@ asmak - insya-Allah...dalam pembikinan...

@ iman - takde kesempatan =(

@ anish - diri tak berkesempatan ke pantai timur...pantai barat sahaja...

@ ain - insya-Allah..=)

Sang Pujangga said...

Entahlah..mungkin iman aku lemah sgt sehingga xnampak pun apa matlamatnya selain berjalan2 dan Communication skill...dan perkara pecahan dari keduanya...tp aku suka lar jugak...

PeRaNTaU said...

ang ikut sampai penang ja...

cuba kalau ang ikut sampai abih =)