Perjalanan Ini

Perjalanan Ini

Koleksi

Saturday, March 14, 2009

Hati-hati Dipegang Oleh-NYA...



Bismillahirrahmanirrahim...

Sesungguhnya itulah peganganku...
Itulah kepercayaanku...

Sekiranya DIA mengatakan iya, maka terbukalah pintu-pintu hati, dan tiada siapa akan dapat memisahkan hati-hati, meskipun dengan gegaran sehebat-hebatnya...

Sekiranya DIA mengatakan tidak, maka tertutuplah pintu-pintu hati, dan tiada siapa akan dapat menyatukan hati-hati, meskipun dengan mengorbankan segala-galanya dalam alam semesta ini...

~ mungkin ada yang lebih baik dari itu...jadi la tahzan! ~

3 comments:

Aisyah Ismail =) said...

"mungkin ada yang lebih baik dari itu"

(-_-)"

sesungguhnya Allah yang Maha Mengetahui setiap yang terbaik untuk diri ini.. dan yakin serta redha dengan janji dan ketetapanNya.. dan.. merasai serta merindui cinta dari Allah.. jauh lebih bermakna dari segala-galanya.. wallahu'alam =)

Mon said...

Apabila Adam dan Hawa meletakkan bicaranya dalam satu cangkir ketentuan, mereka hanya mampu berkata itu dan ini..tetapi masih Allah penentunya..

Jangan dibiarkan rasa itu menguasai diri. Tatkala kita masih mengaku aku beriman. Mungkin alunan yang didendangkan setiap masa itu menguatkan kita kepada rasa yang kita takutkan itu tetapi sebahagian dari kita suka. Itulah namanya NAFSU.

Ini baru perperangan yang kecil. Belum lagi mengangkat pedang. Mungkin situasi mengangkat pedang itu terlalu besar. Cukuplah sekadar berjumpa orang Islam yang tidak dikenali berkata La Ilaha Illallah. Rasa janggal kan?

Fikirkanlah...

(realiti diriku hanya di alam maya dan kondisi yang mendesak)

Aisyah Ismail =) said...

have Faith to Him my fren!

"Sesungguhnya hati ini akan berkarat sebagaimana besi berkarat apabila terkena air. Bila nabi s.a.w. ditanya apa penggilapnya, baginda bersabda, 'banyakkan ingat kpd maut dan baca al-quran'" =)